در این مقاله قصد داریم با شما درباره راهکارهای لازم برای نوشتن رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری صحبت کنیم که محتوای آن ‌ها اصطلاحاً «قاپیده» می‌شوند.

یک تبلیغات مؤثر خواننده خود را درگیر می‌کند و او را به سمتی که نویسنده دوست دارد، سوق می‌دهد. اما صرفاً یک قالب مشخصی برای تبلیغات وجود ندارد، بلکه آن‌ ها می‌توانند دریکی یا ترکیبی از چند مورد زیر باشند:

-         مجموعه ای از موارد (در قالب لیست) یا همراه با توضیحات

-         در قالب تصویر (فیلم یا عکس) و یا مقاله

-         به صورت یک پست در فضای مجازی

هرکدام از این موارد یا ترکیبی از آن‌ ها در این سبک خاص از تبلیغات، درواقع در تلاش هستند داستانی را درباره آنچه هدف ماست برای مخاطب تعریف کنند. داستانی که در صورت اثر گذاری می‌تواند، نرخ فروش را دگرگون سازد. اما در ادامه قصد داریم از رازهای مؤثر بودن یک رپورتاژ آگهی پرده برداری کنیم.

رپورتاژ آگهی

1-   زخمی کردن موضوع

اصلی ترین گام در بحث رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در این است که به موضوع حمله ور شوید و ریز تا درشت آن را از بر شوید. مخلص کلام، برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب، باید به دل موضوع بروید. به عنوان مثال اگر موضوع مد نظر یک کالاست؛ تمام اطلاعات آن از قبیل

-         کشور و شرکت تولید کننده

-         ویژگی های مثبت و منفی آن

-         کارایی

و . را از طریق مطالعه وب سایت های مختلف به دست آورید. از توجه به کوچکترین جزییات نیز غافل نباشید. چراکه جزییات می‌توانند کلیات در رپورتاژ آگهی را تحت تأثیر خود قرار دهند.

2-   بررسی تیترها

خوشبختانه، این روزها، اینترنت راه برای هر کاری آسان کرده است. درباره تیترهای اثرگذار سرچ کنید. در یک رپورتاژ آگهی مؤثر درباره موضوع معینی؛ چگونه تیترهایی بیشتر اثرگذار هستند؟ تیترهای کوتاه؟ تیترهایی که به صورت جمله نوشته می‌شوند یا نه؟ و.

 

تا اینجای بحث، آن چیز که عیان است "قدرت اثرگذاری مطالعه و سرچ" بر کیفیت رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری است. پس تا می‌توانید مطالعه کنید. مطالعه کردن حتی در قدرت ذهنی شما برای نوشتن محتوای جذاب و درنتیجه تبلیغات مفید مؤثر است.

3-   مخاطب خود را خوب بشناسید.

در رپورتاژ خبری باید مخاطب خودتان را به درستی بشناسید!

محدوده سنی، جنسیت، فرهنگ مخاطب شما در کنار عواملی که می‌توانند او را به سمت موضوعی که شما دوست دارید؛ تحریک کنند. دقیقاً آن چیزی است که اصطلاحاً هدف رپورتاژ خبری تلقی می‌گردد. این اطلاعات نیز از راه های مختلفی قابل حصول است، از جمله:

-         مطالعه نظرات مخاطبان

-         ارتباط با آن ‌ها

و .

سپس دست به قلم شوید و حداکثر تلاش خود را برای ایجاد احساسی که دوست دارید در مخاطب ایجاد شود، به‌کارگیرید.

 رپورتاژ

4-   اصول بازی با ذهن را یاد بگیرید.

این سبک خاص تبلیغ، قدرت بازی با ذهن مخاطب است. چگونه؟ یک مشکل را بیان کنید و سپس موضوع یا محصول موردنظر را در قالب یک راه حل برای آن مشکل بیان کنید. به بیان بهتر در رپورتاژ خبری شما کارگردانی و نویسندگی فیلمی را بر عهده دارید که موضوع موردنظر شما سوپر قهرمان آن است. حواستان باشد، ویژگی های خارق العاده باورناپذیر، به هیچ وجه چهره واقعی از قهرمان شما نمی‌سازد.

5-   پایان خوبی را برای مقاله رقم بزنید.

پایانی که در آن، "موضوع" همچون قهرمان همه داستان ها، لبخند را بر لب جهانیان ترسیم می‌کند.

 

در این مقاله درباره اصول اولیه و مهارت های لازم برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب با شما صحبت کردیم. این مهارت ها صرفاً به 5 مورد نام برده شده، محدود نمی‌شوند. اگر علاقه مند هستید به دانستن دیگر اصول، سایر مقاله هایی که توسط تیم ایران رپورتاژ در این باره نوشته شده اند را نیز مطالعه فرمایید.

 


iranreportaj رپورتاژ ,یک ,آگهی ,         ,موضوع ,مخاطب ,رپورتاژ آگهی ,رپورتاژ خبری ,در این ,یک رپورتاژ ,برای نوشتنمنبع

چگونه تیتر مناسب رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

بایدها و نبایدهای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

راز یک رپورتاژ آگهی موفق

رابطه پی آر بر رپورتاژ آگهی چیست؟

جادوی رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی بهترین روش تبلیغاتی در استراتژی سئو

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

درب و پنجره upvc | ایران یو پی وی سی دانلود نوحه ترکی ، دانلود نوحه ذاکر | ترکی نوحه لر اشهر اطباء التجميل في ايران تخفیفان هاست خیابون طالع بینی تخفیفان مدیریت ساخت دنیای دیجیتال